Retur og reklamasjon

Dersom du ikke er fornøyd med varen eller av en eller annen grunn ønsker å returnere varen er det fullt mulig. Her gir vi deg veiledning for angrerett, retur og reklamasjon.

Angrerett og returrett

Ved kjøp på nett har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt etter angrerettlovens bestemmelser.

Angreretten innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet ditt innen 14 dager, men dette forutsetter at varen er i samme stand som når den ble mottatt. Angrefristen gjelder fra den dagen du mottar bestillingen. Tilbakebetaling skjer via Klarna på samme betalingsmiddel som ble brukt ved gjennomføring av kjøpet.

NB! Angreretten gjelder ikke for tilvirkede varer som blandet maling og beis, spesialfremstilte varer, varer tilpasset metermål (for eksempel vegg-til-vegg-tepper) og spesialbestilt tapet.

Fyll ut angrerettskjemaet i denne linken.

Reklamasjon

En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feilen oppdaget. Ved reklamasjon etter 6 måneder etter varen er mottatt må du kunne sannsynliggjøre at feilen var tilstede når du fikk varen. Reklamasjonsretten gjelder ikke feil forårsaket av normal slitasje, skader ved lagring samt andre feil som kan skyldes kunden. Du kan reklamere inntil to år etter at du mottok varen, og inntil fem år dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre.

Alle reklamasjoner skal vurderes, og i noen tilfeller må reklamasjonen vurderes av leverandøren. Dersom ikke reklamasjonen kan håndteres på stedet vil du få en skriftlig bekreftelse på mottak av reklamasjon. Vi behandler reklamasjonen så snart som mulig og normalt innen 14 dager.

Fyll ut reklamasjonskjemaet i denne linken.

Ta kontakt med kundeservice på epost, chat eller telefon, hvis du ikke finner svar på spørsmålene dine her.